Jag vet att du sover. När ingen annan är vaken. Jag kan inte ens gå. Men bara lukten gör mig svag.


Så sitter jag här denna lördagmorgon och räknar matte i vanlig ordning.
Vaknade och gav upp sömnen, var ute vid femsnåret och höll på svälta ihjäl. Cyklade morgonrundan. Det är en av få fördelar med att ha ont i foten. Är man hungrig- ja, trampa snabbare så får man frukost snabbare. Supergröt med ägg (ihopblandat!!), bär, banan, jättemycket kanel. Kaffe med massa mjölk. Mmmmmmm längtar tills imorn då blir det samma visa. Har brytit min sedvanliga söndagsfrukost två veckor i rad. Även glassen är bortplockad. Måste förtjäna sina privilegier(:
På tisdag däremot. På tisdag, då förtjänar jag den. Då ska jag fira måndagens tenta och sommarlov med en BJ.
Och på onsdag. På onsdag ska jag städa in sommaren, putsa fönster och allt där till. Då blir det städchampagne. Ni vet hur jag funkar vid det här lagret. Allt som är tråkigt ska göras lite roligare.
Vad blir inte roligt då man korkar upp en halvflaska moet, struttar omkring i det som Anton kallar slampshorts? Bara tanken på den kombinationen gör att jag nu sitter här och ler.
På tal om tråkigt var jag och simmade igår. Förstår inte hur folk kan göra det frivilligt. Människor simmar omkring "i harmoni" och "njuter" av det där äckliga vattnet som gör en torr på kroppen och förmodligen innehåller x liter kiss. Själv kämpar jag för livet. Försöker hålla mig ovanför ytan och försöker komma ihåg att hålla munnen stängd. Får kliande prickar på magen av det illaluktande kloret.
Oharregud idioter, eller så har varenda en stressfrakturer i fötterna.
Dom skulle få följa med på en morgonrunda. Inga jobbiga ungar som skvätter vatten. Inget plaskande. Inga utslag. 
Bara tystnad och frisk luft.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0