Nakenjosse.

Okej, ett erkännande. Jag är sölig på mornarna, hinner sällan det jag tänkt utan att det tar hundra år. Jag är rätt dum i huvudet oxå, kan sitta och stirra på sockarna utan att det riktigt kopplar vart de ska. Jag är virrig och tidsoptimist. Läs och njut. Jag rodnar så länge.


Förra veckan så hade jag lite bråttom en dag till jobbet, så jag slängde på mig en fleecetröja, drog dunvästen utanpå och sprang till fridhemsplan (tunnelbanan). Höll på svettas ihjäl men kunde ju knappast klä av mig eftersom jag inte hade något under. Spännande att medvetet åka tunnelbana nästan naken.

Och idag. Bar en superkort kjol och nylonstrumpor. Brukar alltid ha ett par tunna mjukisbrallor då ja går till tunnelbanan. Dels för att inte frysa ihjäl och dels för att när jag gick med enbart kjolen en dag så tutade två bilar och äckelgubbar vinkade glatt. Blä på dom.
Iallafall.
Jag hade lite bråttom idag med så gick med ett stadigt tempo. Kom ner i tunneln och skulle slita av mig byxorna. Svettpanik. Slet sönder byxorna.  
Tåget kom. Tre lediga platser runt en stackare, satt mig mittemot och förstod varför dessa var lediga. Han var skitläskig, såg ut som värsta gangstern.
Svettpanik. Knäppte upp koftan. Lyssnade på musik och försökte ta så lite plats som möjligt. Får medlidande blickar och menande leenden av andra på vagnen.
Stationen innan min så hoppar som tåget till och jag lixom slänger iväg mobilen så den landar i hans knä. Hoppsan. Han ger mig den (tack och lov) och flinar som fan. Jag rodnar. Börjar svettas igen. Sjukt obekväm och kjolen verkar bli bara kortare och kortare.
Framme i kista, hoppar av och kikar ner för att hitta ngt i väskan. Dör. Upptäcker att jag istället för att knäppt upp koftan så har jag knäppt upp linnet. Hoppsan. Glömde tydligen knäppa kofthelvetet innan jag drog och hoppsan igen, har tydligen suttit i bara bh på tåget denna morgon...


Så söndagar mot akalla, watch it!

Kommentarer
Postat av: JennyLu

GAH! Jag skulle också dött av pinsamhet :S

2011-03-28 @ 23:33:52
Postat av: Anonym

hahahaha

2011-03-29 @ 15:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0