Laddar om.

Upp som en raket för att falla platt, jag planerade alldeles alldeles för mycket. Som vanligt. For ju som jag tidigare skrev till gymmet imorse, för att inse att jag ÄR dyngförkyld och varken kan eller bör köra veckans hårdaste pass. Så jag gick till ohlsons och köpte vadd till säng-gaveln, till gertrude och köpte påslakanet jag skrev om i föregående inlägg.
Så när jag kom hem kl halv ett drog jag igång med att tvätta ( 8tvättar på 3h, starkt jobbat). Stryka. Städa bort vintersaker. Göra älgstek. Pyssla ut allt ur sovrummet och allt som ja stökade från toaletten igår tillbaks till toan. Målartestet där verkar inte så lovande, tyvärr. Sandpappra bort den där förbaskade sänggaveln jag målade samt börja bygga den nya.
Och som ni kanske förstår så fixade jag nog knappt en av punkterna.

Tvättarna blev bra, tror inte jag lyckats krympa eller färga någonting. Jag har däremot fått erfara att huset inte bara är befolkat av 80plussare, utan en kille bara lite äldre än mig själv kikade förbi. Han skulle lämna sin tvätt. Där stod jag i superheta målarfärgsfäckiga långkallingar och sporttopp. Jomen tjenare.
Strykningen blev halvhjärtad. Kände mig lite obekväm med killens närvaro. Jag var dum nog att säga att jag var klar med tvätten så han stannade för att fixa sin.
Glömde köpa mer kakeldekor.
Målningen av sovrummet har jag inte kommit till ännu. Fortfarande på sandpappringen. Jävlar i min lilla låda vad mjölksyra jag har i armarna! Shit! Har försökt tvätta bort bollen med målartvätt, fungerar inte heller. Får helt enkelt kämpa vidare. Gaaah..
Älgsteken blir aldrig lika bra som pappas eller farmors. Plus att jag måste vakta den hela tiden. Ska be pappa visa nästa gång han är här.
Limmet tog slut så kunde inte fortsätta med den nya gaveln heller.

Så nu sitter jag här, helt utmattad efter denna sjuka dag som jag egentligen inte stadkommit någonting alls under. Har velat kunna mer än jag kan. Velat kunna göra allting samtidigt. Är som en gröt i lillhjärnan nu. Återfall, tycker fakiskt att jag förtjänar lite (en burk) ben och jerrys nu. Köpte mer lim under glassinhandlingssvängen. Ikväll ska jag inte göra någonting annat än sova, äta glass och bli frisk.

Lite av lördagsshoppingen och vad jag har sysslat med: (tryck på bilderna för att få de större)
 Billigt med färg osv?
 Jätteeeefin matta, tack hela släkten! Köpte den på åhlens för alla presentkort jag fick i julklapp. Även grytlapparna är nya. Eller rätt så. När jag skulle gå lös på NKrean var dom det enda som fick följa med mig hem.
Överkastet, det perfekt bruna påslakanet och de svarta tjockmanchestrade kuddarna från mimou, den vita päls från ceannis och den med fågeln på från hmhome.
 Världens perfektaste sovrumslampa, handmade by min madre. Bara så jäkla mycket Josephine över den. Satte in en orreforslampa (minns inte om det var på eget initiativ eller mammas direktion) men sjukt snyggt. Vågar knappt tända bara för att jag är så rädd om den.



Älskar att ha fina blommor i fönstret. Vita tulpaner.


 Dekor på köksbordet.

Hejdå kamouflagemånen!


Jenny detta inlägg hoppas jag nu gör dig nöjd en tid framöver. Kommer dröja tills nästa gång du får så här mycket bilder och information ;) PUSS

Kommentarer
Postat av: JennyLu

Muy bien Josephine! Sovrummet och köket ser toppenfint ut. Ser fram emot nästa gång vi ska söderöver (när det nu blir...) och man får se resultatet live :)

Förstår din frustration över "månen". Måla är kul så länge det går bra, men när det inte gör det blir man så LESS! Vardagsrummet som jag spacklat så jämnt och fint har redan fått tillbaka sina sprickor runt murstocken eftersom huset rör på sig. Merde!!!

Fortsätt slappa för att krya på dig. Det har du gjort dig förtjänt av :)

2011-03-11 @ 21:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0