Dag dos, kaffekopp numero quattro

Har haft världens supermorgon så humöret är på topp. Steg upp just efter sex och hade ingen aning vart jag var, sjukligt trött. Gick över på cirkus två minuter, sen var jag aspigg. Som vanligt; morgonpiggast i stockholm.
Dressade på, slängde i mig några gafflar keso och begav mig ut på en promenad i det vackra vädret med solglasögonen på näsan. Solglasögonen har tagit plats för att stanna. Vandrade förbi sats steriksbron för lite core, nytt pass, mycket bättre än det förra.
Vandrade vidare, solade i tio minuter bara för att få va lite naken, hehe.
Tog ytterligare en liten omväg innan jag styrde hemåt, kokade gröt och kaffe. Samt höll på kissa ner mig. Jäkla jobbigt när man inser halvvägs att man skulle behöva pudra näsan.


Jag har ett inre dilemma som har dykt upp just nu i dagarna. Såhär är det.
1. Jag älskar norrland i mars. Otroligt fint när det är vitt överallt, solen speglas så snön glittrar, det luktar vår och fåglarna kvittrar. Man kan ta ut skotern, grilla korv och dricka varm oboy. Förhoppningsvis lite norrsken mot kvällen, det där tysta glittrande ljudet. Stjärnklart.
Så makalöst vackert. Någonting som alla borde få uppleva.
2. Sommar får mig att må bra. Svart på vitt, så är det. Jag blir en gladare, hälsosammare, snyggare människa då sommaren närmar sig. Älskar att se snön försvinna, blommorna börjar knoppa och det luktar nygräs. Man tar en promenad längst med vattnet och lyssnar på hur det kluckar. Ser isen som brytits lös och flyter omkring. Känner att sommaren snart är kommen. Längtar efter sushi och rosevin i solen.
Sån galen feel-goodkänsla.
Dilemmat då? Jag kan inte bestämma vad jag gillar bäst. Jag är otroligt tacksam över att få ha båda dessa delar i mitt liv, att kunna välja min tillvaro och verkligen få ut det bästa av varenda tidpunkt bara jag vill. Men det stör mig kopiöst mycket att jag inte kan komma fram till ifall jag superälskar marsnorrland eller bara toppnjuter av marsstockholm.
Dagens I-landproblem är med andra ord ungefär som att välja mellan pest och kolera fast tvärtom.




Over and out.

Kommentarer
Postat av: Line

Heej snygging..!

Jag köper lite olika, mest ifrån gymgrossisten. Protein Delite, alpen milk cocolate är riktigt god och även Farings sloow protein Vanilla ice cream. Men de beror på vad du är ute efter för protte om du bara vill skaka lr om du vill göra fluff och även vad du gillar för smaker.. :)

2011-03-15 @ 11:28:05
URL: http://linesdagbok.blogg.se/
Postat av: Line

Om du vill ha kvällsprotein så är sloow bra men även ON har ett casein (On 100% casein, heter den) pulver som jag brukar äta, med vaniljsmak svingod om man gör min fejkpaj :)

2011-03-16 @ 00:01:27
URL: http://linesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0