Gardell;

För allt du hatar hos dig själv - förlåt dig själv.
För allt du skäms över.
För allt du är stolt över.
För allt du vill dölja.
För allt du vill visa upp.
För allt som inte blev som det skulle.
För allt du är.
För allt du vill vara.
Förlåt dig själv



Jag hade precis kommit in i en dvala och nästan nästan glömt av min oro för att gå isäng då pappa ringde och påminnde mig om att jag inte kan sova, försökte analysera varför jag inte kan sova numera.
Så började jag tänka på hur man för att hitta tillbaks till tröttheten.
Tar en ipren och lägger mig. Jag ligger och halvsover. Tänker en tanke också är det igång, igen.
Tänker på allt men mest på ingenting speciellt. Får hjärtklappning och sån fruktansvärd ångest, känns som att kroppen ska dela sig.
Miljoner delar av mig. 
Kryper ihop i fosterställning. Spränger i huvudet. Blir lite kletig, kallsvettas. Jag har gåshud. Orkar inte ta av mig täcket, är för trött. Börjar gråta av utmattning. 
Gråter. Det smärtar i hela mig. Och jag kan inte sätta fingret på varför. Ångest. ??.
Det finns ingen, ursäkta, jävla anledning varför.
Torkar tårarna, ger upp, samlar kraft och kliver upp. Hämtar juicen från kylen och tar med täcket till vardagsrummet.
Nu ligger jag här, har slagit rekord i jewels fyra gånger, räknat så många får att jag inte minns vad jag slutade på, hittat på en egen sovalek, som tydligen inte fungerade särskilt bra den heller.
Jag är less på dygna.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Här kommer ett knep som kan funka. Isf att tänka- Jag måste sova, jag måste sova. Tänk istället - OK,då är jag väl vaken då. Funkar för mig.Puss

2011-08-29 @ 09:18:54
Postat av: Anonym

konsten kan vara att få hjärnan att inte tänka. telepatera dej till ex stranden å hör klucket av vågorna å pippibördisar som kvittrar.Tyck unda allt annat. Själv sover jag ofta i soffan??? Sätter på ett svenska skitpolitikprogram som definitivt inte fångar ens ntresse. Ligger då där å tvinger mej att lyssna på vad som sägs. Hux flux försvinner man. Sedan måste du fundera på vilka negativa tankar som påverkar dej... Å ge dej fasen på att inte tillåta dej att tänka så, det är ens egna val. Man väljer det man väljer. Älskar dej

2011-08-29 @ 09:27:34
Postat av: farmora

Du är snäll, duktig,glad,arbetsam,ibland arg ellerledsen,och vi älskar älskar dej massor.pussar Farfar längtar extra mycke.

2011-08-29 @ 22:28:31
Postat av: Anonym

Du är snäll, duktig,glad,arbetsam,ibland arg ellerledsen,och vi älskar älskar dej massor.pussar Farfar längtar extra mycke.

2011-08-29 @ 22:30:12
Postat av: Helena

Det är vidrigt när det blir sådär, men vad du än gör, försök att släppa tanken på att du måste sova, den tanken sätter bara igång en ond spiral, sätt dig vid tv:n, ta en kopp te, läs en lättsam bok eller vad som helst. Försök hitta något som leder bort tankarna. Och släpper inte ångesten, hitta någon att prata med (om det är en kompis eller en psykolog eller liknande behöver inte vara så viktigt, men någon du kan ventilera tankarna med och hitta en väg ut). Jag har haft sådar till och från i 10 års tid, och får man itne hjälp i tid så får man till slut fysiskt ont i kroppen, så försök se till att få hjälp/ordning på det innan det blir allt för ond cirkel. Och kom ihåg att det inte är svagt att be om hjälp, tvärtom. Lycka till!

2011-08-29 @ 22:41:47
URL: http://hewi.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0