dag13, MITT HEM.

Mitt hem är abstrakt. Finns så många ställen jag kopplar samman med hem. I grund och botten, det första jag tänker på är Norsjö, huset i sörbyn där jag växte upp. Sen sommarstugan, farmor och farfar, bjurfors. Skellefteå, ursviken, sibylla är lite hem. Hos sandra är det hemtrevligt. Där min familj finns. Friskvårds är mitt hemgym.
Stockholm känns hemma. Mer hemma än vad norsjö är precis för tillfället idag. Sats är hemma. Jag spenderar typ mer tid där en i min lägenhet. Jobbet är oxå ett slags hem, man blir som en liten familj som bråkar om disken och är trötta och turas om att brygga kaffe.
För mig är inte hem en specifik plats, det är mer en trygghetskänsla. Luddigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0