oenergiskdagett start counting

Exakt nu, denna period, när ljuset blir mörkt och luftfuktigheten ökar och när det luktar älgjakt (höst) så fort man kommer utanför dörren. Exakt då så har min kropp förmågan att bara ge upp, att inse att det kommer dröja minst nio långa månader. I bästa fall. Tills nästa sommar, tills mörkret övergår till ljus och luften bli torr och varm igen. Och älgarna får tid till sina familjer utan jobbiga hundar och jägare som sipprar varm choklad och sover med bössmynningen mot skogen.

Så idag blir det ingen träning alls för min del. Ska spara det jag har. Jag klev upp kl nollsjunollnoll för att hinna gymma innan jobbet men idag behöver jag en vilodag. Jag känner det. Har kört två pass nästan varje dag(nu ska stockholmspärlan bort) så de är nog okej. Man måste lyssna på kroppen visst mamma. Man ska bära inte förtära. Så jag har sedvanligt druckit tre koppar kaffe med massa mjölk, ätit fil och flingor, ett ägg, sen nu kiwi, plommon och nektariner. Jag köpte tre fruktkorgar som jag jobbar på. Förträngde detaljen om att röten får saker att åldras snabbare så jobbar jäkligt bra på mina fruktkorgar om jag får säga det själv.

Nu ska jag ut i hösten, stockholm, sensommaren eller söndag den femtonde. På återhörelse.
(kul om någon läst allt, att jag skriver i virran, värsta flowet så grattis du har bara läst morgonsvammel)


Kommentarer
Postat av: mamma igen

Bra du lyder en dag per år... man ska både ära och förtära, suga och svälja. Prova ta en giftfri dag med yoga, grönt te, spirulina och ett fotbad med en trevlig blaska o kryp ihop framför tv´n. tar med mej lite hallonsylt när jag kommer. Sylten kostade en cykel som två fula norska småpojkar snodde mitt framför mina bruna. Grrr

2010-08-16 @ 12:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0