Grande finale!

Dagens 12poängare går till mej själv. Lätt att avgöra innan dagen ens börjat och jag sett alla andra bidrag. Wow, vinnareeeeee!!

Alltså, såhär är det. Jag har varit uppe sen sex imorse, och för att fördriva tiden bestämmde jag mej för att baka mackor som jag sett agnes baka. Såg inte allt för svåra ut, men av tidigare erfarenheter borde ja gett upp såfort tanken slog mej. For och handlade, varför köpte jag bara inte mjukbröd istället?
Kom hem, rörde ihop allt, hedde i för mycket jäst och för lite mjöl, innan halva jästiden hade gått så insåg ja att bunken va åt helvete för liten och en tredjedel av degen hade hamnat på bordet. Idiotiskt. Kladdade ut pluttar på bakplåtspapper (kladdade, inte rullade för de va fortfarande för lite mjöl) och stoppade in i ugnen. Ut igen, kladdiga, äckliga, bruna och totalt bollplanksplatta. Fan, biiiig fail, dom hade tillochmed fastnat i bakplåtspapperet, hur man nu kan lyckas med det? Åt en bara för att tjura, inte lyckat.
 

Resultatet av mitt tiomiljonte misslyckade bakförsök.

Så slutsatsen är att jag står kvar på min plats som sämst i världen på baka, och det finns massa folk i världen. Depression. Inte ens glasstårta med tre ingredienser fixar jag. Nästa gång ska jag försöka någonting nytt. Eller nej, det blir ingen nästa gång!

Kommentarer
Postat av: agnes

haha men lilla gumman, var det sådär de vart! jag tror jag få komma och baka med dig mågongång :)

2009-03-05 @ 12:30:04
URL: http://jagkanallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0