Hej och välkommen till verkligheten.

Till att börja med så har jag slutligen efter 13 långa år i skolan tagit studenten, magiskt.


                   


Och genom detta har jag lärt mig att jag blir verkligen inte särskilt bra på kort, när kamerer klickar överallt och jag inte har en chans att hinna posa till mer än var tredje så kommer sanningen fram.
En annan sanning som dykt upp är verkligheten. Att jag aldrig förut tänkt på hur bra jag haft det är konstigt, för nu i samband med att jag gått ut all skola så klassar mampap mej som vuxen (smakar på ordet) och det innebär att jag slutar få månadspeng, ingen gratis bensin, måste fylla mobilen själv samt alla övriga kostnader. Shit, jag håller på gå i personlig konkurs.

Mer om mig i nuläget, mitt vuxna läge alså. Jag har insett att mitt helgfil har 9 ingredienser. Alltså fil jag äter på helgen när jag har tid att fixa det. Helgfil.
Philadelphia är fortfarande min last nr1 men jag har slutat ha de på korv iallafall. Jag är fortfarande hemligt kär i vindruvor och jättekär i markarkus. Markus som förövrigt har fått två revben brutna. Klant. .


Och nu mina vänner så fungerar glassmaskinhelvetet på jobbet. Jag älskar glass så mycket så jag hatar det. Älskar för att det är godast, hatar för att jag inte kan äta det som jag vill (dels för att jag inte tål, dels för glassmagerisken). Sen hatar jag det lite mer när jag tänker på hur jobbigt de är att göra glass till andra och alla gånger jag tappat ner glassarna i chokladtoppingen.
Hm..

Lördagkväll, jag är otroligt nöjd med hur den spenderas. Nyduschad i datahörnan i sängen med ett glas grapejuice med massa isbitar. Kunde typ inte blivit bättre.
Nu sovatajm, jag måste stiga upp kl7 imorrn för att cykla till jobbet, bara för att jag inte har råd att betala bensin. Jävlajävla skit.

Btw är kajsa på lan ikväll, ja önskar att ja va lika tuff som henne;D

Kommentarer
Postat av: shady,

Du äe en riktig sötnos i din studentklänning...hoppas allt går bra för dig i den stora vida väelden nu...kram : sölve

2009-07-10 @ 14:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0