Snöskor

Min bil är avställd och översnöad, men den gick iallafall igenom besiktningen heelt utan anmärkningar. Sandra var förvånad, pappa oxå, bilprövarna med och kanske även jag litegrann. Men man kan lita på min pärla i alla lägen, det har jag lärt mej. Vad jag däremot inte lärt mej är hur man reglerar chocken när den är kall. Eller hur man fyller på spolarvätska. Pappaaaa hjääälp! Som jag skrev nyss var bilen översnöad, no kidding, hur det nu kan komma sig. Förra året började det snöa först på julafton, vad händer, har folk kanske insett faran med att lämna bilarna på så att växthuseffekten nu håller på avta? Uppmaning till alla: Lämna bilarna på så vi får sommar året runt! 
Sommar året runt skulle va soft nanting, skulle blandannat slippa bränna mej i solariet (eftersom norsjö var en mängd snöigare än skell så gatt jag kompensera vinterkänslan på ngt sätt). 

Jag plumsade i snön då jag skulle gena till bussen imorse. Min genväg blev en senväg, för skorna fylldes med snö och alla borde veta vad som händer när snö kommer i kontakt med fötter. Det blir vatten. Så för att undvika det stannade jag för att tömma skorna. Men jag kom i tid till bussen och i tid för att få en egen plats. 
Känner mig tvungen att skriva en ursäkt till du som stannade upp och ville sitta brevid mig. Jag låtsades sova:$  Men ja satt så himla skönt så du skulle helt enkelt förstört min dag genom att tvinga mig ta ner fötterna.  Men se det som en räddning, annars hade du blivit blöt i baken pga mina före detta snöskor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0