Åter till mitt kall här i livet, trots att jag inte kan se det färdigt framför mig.



Inredning, tillbaks till det. Just nu besitter jag ett dilemma som heter duga. I vardagsrummet kommer det som ni kanske anat bli väldigt vitt, med lite brunt och svart. Typ, sen skulle jag vilja ha rött som accentfärg (nytt uttryck ser ni). Josse ordnar.

Men sovrummet, where the magic happens.
Vitt ÄR fräscht, ett konstaterande. Men i grund och botten är jag ganska mysig, och senaste dagarna har en idé ploppat fram. Lattefärgade väggar, en lite mörkare mönstrad tapet som fondvägg, bruna och lila kuddar i olika former och material. Inte typ "indiskainspirerat" utan mer bara mysigt och mörkt. Detta var en dålig beskrivning, men jag tror ändå budskapet går igenom. För jag gillar inte att det är vitt och lila, de går inte. Ska det va så ska det va.
Lr gå wild and crazy på färg med tanke på att valet av soffa blev så lugnt:
Vad tror folket? Mamma jenny, ni som kommenterar, bidra!



Jag har hittat världens töntigaste, sötaste, mest självmordsbenägna väggdekoration i form av pingviner. Skulle dom inte hoppa jättegulligt från min soffa? ♥


Kommentarer
Postat av: mamsen

Kommer ju förbi i oktober så då kanske vi kan fundera lite. Försök hålla dej till ett tema i lägenheten så det inte känns ostrukturerat o hipp som happ. Ang vitt i sovrum så är fördelen med färgen att beroende på kvalitet, form mängd så avgörs intrycket. Vill du ha romantiskt, bondromantik, strikt, coolt, busigt, ikeastil, 50tal eller nåt annat så är det enkelt att ordna. OCH om du vill gå på lila ellerbrunt så gör du det men låt färgen följa. SKulle vara häftigt att måla hela lägenheten i plommon o ha kuddar i olika nyanser, ploccka bort lulllull o in med kromat/silver..... men som sagt allt utgår från din egen känsla o lust o ifall du kommer att trivas under en längre period. Jobbigt att måla om efter ett år för du får svindel i soffan. Hjälper dej gärna med utförandet...är ju som du vet expert på måla väggar utan att det ser homemade ut. För min del så stör den där jävla dörren alla möjligheter att få till det men det kanske är mina autistiska drag som gör att jag inte kan släppa den.

2010-09-23 @ 10:09:28
Postat av: JennyLu

Instämmer med Vickan, följ samma stil i båda rummen och helst hela lägenheten för ett lugnare intryck. Absolut inte så att jag är expert, men det är kul att planera inredning :)

Angående dörren så finns ju möjligheten att helt enkelt plocka bort den nu när du är själv i lägenheten. Men det beror väl på om du vill ha privatliv trots att gäster sover i vardagsrummet. I annat fall kanske ett snyggt draperi eller en fondvägg i tyg, som du var inne på själv, trollar bort den.

Lattéfärgad är jag kräkless på själv eftersom vi hade det i vardagsrummet och har sandfärgat i gästrummet. Men snart är här äntligen vitt i alla rum - trots Daniels protester ;)

Plommonlila på väggarna lät som en cool idé! Speciellt i vardagsrummet till den vita soffan. Sök på det ordet på Styleroom så får du se en hall med de färgerna. En tjejig färg men ändå stilren.

Fast den kanske inte gör sig så bra till rött, om det är en färg du absolut vill ha in någonstans?

Ska du ha en sådan mörk färg så måste du ha mycket belysning också, så inte rummet upplevs som murrigt och trångt.

Gör några kollage i paint eller liknanade så du får en bild i huvudet, som du skrev som rubrik att du inte hade.

Pingvinerna går bort! Söta eller inte ;D

2010-09-23 @ 12:32:09
Postat av: mamsen

tack jenny för din krassa ratning av pingusar, vågade inte såga Josses inredningsdröm totalt. Tänkte att lite rött som accent kunde funka t plommon ifall man ex går på blandade kuddar i olika röd/cerise/lila/orange, tyger från Mimou är kanontrevliga (hos andra, inte hos mej)... Ang dörren så går den bygga igen eftersom det finns ytterligare en ingång från köket. Thats why i hate it. Ett pytterum med två ingångar, en dörr in till garderob o ett fönster med element under. Det försvårar definitivt planeringen. SÅÅÅ jag tycker Josse ska lägga huvudet i det berömda sneda läget, blinka lite extra så bygger pappa. Lovar. Å när det gäller belysning så har du helt rätt, mörkt suger

2010-09-24 @ 12:54:37
Postat av: mamsen

Helt rätt ang belysning. Dörren/arna är ett sjujäkla problem .... rummet är litet, det finns två ingångar o en dörr till garderob, ett fönster med element under....

Tanken runt plommon var att rött kunde funka ifall man tittar på Mimous kollektion o blandar olika nyanser på ex kudde o filtar cerise/lila/rött/orange. Fast sist kändes det som Josse var inne på 50tal eller 70tal med mönster från tiogruppen så då faller den idén.

Vågade förresten inte säga att pingusarna mer passade en barnkammare...

2010-09-24 @ 12:59:34
Postat av: JennyLu

Har varit i lägenheten, dock bara en gång, men då bodde A kvar i sovrummet så jag tvärkikade in :) Men möjligheter finns helt klart att göra fint där, och att bygga igen dörren var ju ett ännu bättre förslag :) Göre, göre, göre!

Josse! Kommentarer till våra kommentarer? ;) Hur tänker du? Kramar

2010-09-24 @ 15:15:57
Postat av: Josse herselt

Shit de har ju blive värsta inredningsforumet här, KUL! =D



Okej jag stryker pingvinerna. Att bygga för dörren till sovrummet blir nog ett sjujäkla projekt för mig då pappa inte kommar vara i stokholm någonting framöver.

Jag vill absolut INTE ha 50tal, eller något annat tal. Jag vill ha Jossetal?

Men jag fick en ny idé, att måla väggarna vita även i sovrummet men istället för att ha en sänggavel så måla en brun cirkel bakom sängen? Alltså en stor.

Och mer färger så vill jag inte heller ha orange och cerise, mer lila, brun och rött. Fast det kanske går i samma veva,

fyfan vad ger det att va bra på huvudräkning när man har en lägenhet att inreda? Tur jag har er mina eldsjälar! <3

2010-09-24 @ 20:19:50
URL: http://josephineanderssonn.blogg.se/
Postat av: Josse herself

Keep up the good work förresten!

2010-09-24 @ 20:20:36
Postat av: JennyLu

Börja på kollaget bruttan så ska du se att bilden i ditt huvud börjar klarna av vilka färger och möbler du vill ha :)

Dörren kan vänta ett tag. Du har ju mycket att köpa innan lägenheten är färdiginredd :) Ta med Vickan på en ordentlig shoppingrunda i Oktober, det blir skitbra med smakråd för du som verkar vara lika velig som jag ;)

Går ju även att göra en huvudgavel i mdf och måla den. Blir lite mer markerat då och tåligare än målad tapet? Med tiden har väggen ofta en förmåga att mörkna där huvudet varit eftersom man gnuggar det med hårprodukter och fett på väggen som resultat. Inte fräscht, men sant.

2010-09-25 @ 09:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0