STHLM LIVE

En rullväska, liten bag, och matkasse är ingenting jag rekomenderar att frakta på lokalbussar. Matpåsen är mammas påhitt (Annars äter du inte!). Överlevde vägen till norsjö, fick mat och hoppade i taxin mot bastuträsk. Herreguuud va liten jag kännde mig, alldelens ensam på en tågstation i mörkret i skogen. Jag är lite mörkrädd. Tåget var givetvis försenat, så medans jag väntade hann jag dricka två koppar te, köra ett corepass och ladda mobilen. Tiden gick så myckemycke snabbare än vanligt, jag ska alltid börja träna när jag väntar. Skitsmart ju! Ser nog inte lika intelligent ut tyvärr.
Tåget kom iallafall, jag lurade det. När man väntar kommer ingenting men så fort man gör något så passar det. Så jag ringde pappa, och självklart kommer det då. Ha ha 1-0 till mej. Hamnade i en kupé med 4 andra tjejer ungefär i min ålder, vi hade grymt kul. Snackade halva natten, försökte sova. Min näsa var för tät så blev inte många timmar för min del. Vaknade, ännu mer försenade. Fortsatte ha trevligt tills vi anlände och skildes åt på centralen. En mycket trevlig tågresa, man tackar(:
Just nu sitter jag på pappas kontor och väntar på han, vi ska äta lunch. Jag håller på svälta ihjäl. Ska sko mej så iallafall en av oss är klar. Aaadios.


Kommentarer
Postat av: JennyLu

Din stackare. Det var ju det jag sa, SJ är inte att lita på! Tur du hade mat med dig :) Hur mycket försenade var ni? Är så avis på dig som får leva storstadsliv i några dagar. Ska vi byta? Typ nu :P

2010-02-17 @ 14:21:40
Postat av: JennyLu

Doh. Hade ju tänkt tillägga att är tåget mer än 120 min försenat får du tillbaka pengar. Min dator vägrar klista in länken, men gå in på SJ's hemsida, sedan "SJs resevillkor" till vänster och sedan "restidsgaranti". Pengar är alltid trevligt!

2010-02-17 @ 14:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0