dag11, MINA SYSKON

Gabrielle.
Min andra halva, den bättre halvan. Mitt samvete. Mitt hjärta. Jag vet ingen människa som är så genuint genomärlig som min syster. Det är fint. Jag är så stolt att hon är just min syster.
Vi är inte alls lika varandra. Jag imponeras ständigt av hur två avkommor av samma föräldrar kan bli så sjukt olika på alla sätt.
Längtar massor tills kakan fyller arton, och det är inte ens ett år kvar. Hon är värre partyprisse än vad jag är. Större bröst. Starkare. Sötare. Snällare. Ekonomiskare. Hon fick alla bra generna. Humöret däremot fick jag den stabila sidan, hon har värsta humör-bergochdalbanan. Glad, ledsen, förbannad, garvandes. Man blir inte klok. 
Jag skulle inte överleva en dag utan gabbe.






Och Albin. Min fem år yngre sparv. Vi är inte släkt ens litegrann, men jag räknar Albin som min bror. Han betyder precis lika mycket som en bror skulle gjort. Alle är den ballaste människan jag känner. Sjukt obrydd om det mesta, världens snällaste. En liten hockeymes med blonda dreads. Flickorna smälter. 
Egentligen är jag och albin mer lika varandra än jag och gabbe. Det säger mamma med, vi känns som om vi är riktiga syskon. Lika lata, tvärdumma, obrydda och samma humor. Jag har fått världens bästa bonusbrorsa! 





PUSS PÅ ER ÄLSKO

Kommentarer
Postat av: gabbbbaaaaaan

jag älskar dig syster! du är underbar på allt.

och du, till veckan så ska du följa mig, jag ska ta hål i öronen ;)

2010-12-13 @ 09:51:56
URL: http://gabbbe.blogg.se/
Postat av: mamma

ja mina älskade små barn, ni är såååå fina. Älskar er massor

2010-12-13 @ 10:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0