Rodnande tomtebloss

Intensivkurs a´la Josse, läs i sinne på bussen på väg till skolan. Memorera det viktiga. Jaja, lovar nästan att jag spikade provet som janne påstod var extreeeemt enkelt. Tjo:)
Aja, idé, en idiotsäker plan som tyvärr visade sig vara mindre stöttålig och fukttät. Resulterade i en knuff i magen som fick mej att tappa andan, samt en flod av rödhet som drogs över mitt ansikte. Flod. Stannade längre än jag begärt. Lars skulle skrattat, som alltid åt mej då mitt röda ansikte blossar upp. Det är inte kul, inte för mej iallafall. Lyckades ta mig upp till ytan, levande och ta mig till norsjö. Smörgåstårta hos farfargubben:) Kvällen har jag ägnat åt att göra ett tal. Det blir inte bra, det kan jag inte påstå. Men egentligen är det likgiltligt, för hur bra talet än ser ut på papperet är det inte det som allt hänger på i slutändan. Det är jag. Och jag vet hur bra jag är på snacka inför folk. Pappa sa att jag måste lära mej tekniken bara. Jag tvivlar. Om jag inte kan tekniken och ska lära mej genom att hålla ett tal, borde inte de kunna jämföras med ett barn som inte kan simma, som man släpper av mitt på öppet hav ?
Jag är övertygad, vågorna och undervattensströmmarna kommer dra mig neråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0