Politik.

Missförstå mig inte, jag är så långt ifrån rasistisk man kan bli. Jag tycker det är fruktansvärt hur man kan värdera människor utifrån kultur, hudfärg eller ursprung. Men jag är uppriktigt glad att sd kom in i riksdagen, vi måste börja ha en öppen dialog ang. invandringen. Jag skulle aldrig heller lägga min egen röst på sd, för det känns för det första moraliskt fel iochmed att dom har en rasistisk underton, och dessutom känns som att många lägger sin röst på grund av den antydningen, "Nu ska dom ut dom jävlarna" MEN NEJ inte på grund av det. 

Läs denna artikel: LÄS HÄR

Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag förstår precis dina funderingar och respekterar absolut dina åsikter o vet att det inte handlar om rasism. Jag ögnade genom artikeln som du bifogat å den andas kanske lite propaganda.... Den belyser kanske inte direkt sveriges ekonomi o fördelningspolitik eller hur man i framtiden skall få debit o kredit att sammanfalla. Tyckte även att inlägget om att vi får de sämst utbildade till Sverige inte överensstämmer med verkligheten. Vi har för tusan advokater o läkare som kör tunnelbana eller städar gatorna???? Vår integrationspolitik måste ses över för ca tjugo år sedan

Frågor är många; Hur många skall få ta del av vår sammanlagda inkomst? När är gränsen nådd för hur man skall klara av att ge en rimlig nivå till samtliga våra nuvarande medborgare. Ska vi öppna våra gränser för alla som behöver något stöd av något slag runt om i världen eller ska vi genom bistånd se till att resurser bevaras utanför krisdrabbade områden?

Om jag förstår dej rätt så tycker du att det är viktigt att debatten förs eftersom den finns samt att man skiljer mellan att vara rasistisk och förändra invandringspolitiken. Har jag rätt?

2010-09-22 @ 10:43:00
Postat av: Ulf Pettersson

Hej Josephine,

Kul att du länkar min (idag ganska gamla och, kan jag tycka, rätt dåliga) artikel. Du har rätt i att det behövs en dialog.



Mamsen:

Det vore bra om du var lite klarare med vad som du menar är fel i texten. Du skriver att "advokater och läkare" har invandrat hit men att de därefter kör tunnelbana. Jag är rätt skeptisk till att det verkligen är så i större omfattning. Kanske finns det några fåtal exempel, men nog knappast mer än så. Men motbevisa mig gärna.



I övrigt tycker jag du (Josephines mamma?, kul att ha orsakat en familjedialog om politik ;) ställer många bra frågor.

2010-09-29 @ 17:27:27
URL: http://www.ulfpettersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0