Hur ngt kan kännas så rätt och så fel på samma gång?

Aldrig har jag trott att mitt hem, norsjö, skulle försvinna. Det närmar sig med stormsteg. När man hämtat det man kan ska man gå vidare, så antar att i mitt fall är det så. Allt av värde har jag fått med mig. Lögn

Blir förmodligen ursvikare igen, för andra gången i mitt liv. Och jag tror att det är kärlek. Första gången på så många år jag kan se min pappa så lycklig. Därför bli allt så himla rätt, han är kär och lycklig, terran är snäll, diesel får följa. Fel för att jag är en egoistisk skitunge. Det blir lätt så när man haft någon för sig själv så pass länge. Visst har han haft andra tillfälliga, men det ha liksom aldrig kännts som de skulle kunna hålla. Det gjorde det inte heller. Men nu. Nu måste jag dela min pappa med någon mer än Gabbe. Det låter hemsk, men sanningen är ofta hemsk. De tre muskutörerna ska bli fyra.
Man slängs in i en relation man inte har en chans att påverka. 
Helt naturligt och rätt men ändå alldeles för fel.






Ha inte skrivit om min helg, men den va supersoft. Fylld med alkohol, icke befintliga minnen, mys, försvunnet örhänge och krachad mobil, chaffiskväll, jacuzzi, rumpor, ickefika och bugg så gjordes min helg till den bästa på länge.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan känna igen din känsla från när mamma & Göran träffades, eftersom vi då bott själva med henne i ca 10 år. Visserligen hade jag precis hunnit flytta hemifrån, men det kändes ändå konstigt att han var i "våran" lägenhet när jag flög hem för att hälsa på. Och det hade ingenting med att jag inte tyckte om Göran att göra - utan det var väl bara ovanan. Men det släppte när mamma flyttade hem till honom - och som du sa att få se henne lyckligare än på flera år... Då slutade man vara egoistisk :) Du är hur som helst alltid välkommen att komma och bo hos oss när du får Norsjöabstinens! Puss

2009-01-27 @ 21:20:07
URL: http://jennylu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0