minus minus

Jag iprincip sprang till bussen som skulle ta mig hem, sprang fortare från bussen, fumlade med nycklarna men tog mig tillslut helskinnad in i värmen. Checkar lite snabbt på termometern. -77 grader läser mitt huvud, helt galet. Så under tiden jag gick för att sätta på tevatten klurade jag lite på hur kallt det kunde va egentligen, ja menar sjuttiosju minusgrader existerar väl inte här? Kom inte fram till någonting vettigt iallafall, slutade med att jag vände om för att dubbelchecka. -7.7 grader, såklart. Förstår dessvärre inte hur det går ihop, när man vistas ute känns det betydligt kallare än -7.7, snarare -77. Nu blev de mkt sjuor i det här inlägget, bez blir klad :)
Sen har jag en undran till mina tysta läsare, hur gör man då man lyckas försova sig hela tiden? Jag lyckades imorse oxå, som så många gånger förr vakna en kvart innan bussen går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0