... när vodkan gjort oss vackra.


Igår är alla drog hem och vilade efter terminens sista tenta passade jag på att gymma.
Mötte upp gänget igen, gick ut, käkade, myste på. Drack vin. Första gången jag drack på några månader, har behövt hjärnan i skolan och kroppen till träning, så har helt enkelt inte funnits något utrymme för fest. Men iochmed att "nu är det sommarlov och jag kan lix ändå inte kan träna" som jag vill så, what the fuck
"En kväll med vin kan vara värt det". "Jag dricker ju aldrig annars", (citerar mina klasskamrater). "Kom igen josse du dör inte av E N kväll". "Vi har haft två tentor på en vecka, nu ska det firas josse!"
Föll för grupptrycket.
Mycket trevligt, men hade inte räknat med något annat. Cyklade hem runt nollett och väckte pappa. Världens bästa pappa. Jag älskar att han är i stockholm lite då och då.
Myste lite och sen somnade jag.

Vaknar med en sprängande huvudvärk. Torr i halsen. Känner mig svullen i ansiktet.
Kollar på klockan. 07.55.
Kollar ut, solen skiner sen länge.
Kommer ihåg varför jag inte druckit på ett tag. Kvällen hade varit lika trevlig utan. Jag är roligare nykter. Hade hellre vaknat upp i tid, utvilad och pigg på sommarlovets första dag. Cyklat en sväng och ta vara på dagen.

Ligger iallafall kvar i sängen. Kollar mobilen, inte speciellt häftigt. Mailen likväl. Happ. Nudå? Väcker pappa. Dricker kaffe. Skickar iväg pappa till jobbet. Frukost, byter ut gröten mot fil och flingor. Funderar vad jag ska göra av dagen. Träna? Ja. Dock så enbart lyfta vikter och dock 2 så måste jag vänta tills alkoholen är ute ur kroppen. Luncha med pappa? Ja. Om fyra timmar ja. Spela xbox? Ja. Fast spelet är för svårt (note to self, köp nya spel) så lessnar efter tio minuter.

Funderar ut tre sommarlovslöften till mig själv.
1. Sluta bete mig som ett jävla offer. Det är foten som har en fraktur inte typ nacken.
2. Drick inte så länge jag inte själv tycker det är värt det, vilket är till god mat.
3. Fortsätta stiga upp tidigt. Tappa aldrig den rutinen.

Nä, dags att göra något av dagen. Inga böcker att öppna. Ingen promenad att gå. Ingen annan ledig. Bakfull. Ont i foten. Lägga mig och sova nu, mitt på dagen? Knappast.
Hmm.. Måste bara lista ut vad jag ska ta mig till.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0