Jag vill inte längre veta vad jag kan, men med näsan i vädret och foten i klaveret, jag misstror mig själv och håller ensam hand i hand


Karaktär.

Planerade att ha någon slags framförhållning och för en gångs skull faktiskt plugga.
Så. Efter en förmiddag i skolan så gick jag hem, sorterade böckerna, la fram allt jag skulle läsa och laddade upp med kaffe och morötter. Kom på mig själv med att facebooka klassen.
Nä,  skulle ju vara pluggtid.
Stängde ner datorn. Jävla skit, pennan var borta. Letade åt en ny (sällsynt med blyerts och extra viktigt just idag).
Satte mig ner, det kurrade i magen. Aja, gör väl lite middag då. Åt. Satte igång att läsa. Gabbe ringde. Glömde bort vad jag höll på med.
Insåg att jag inte kommit någon vart. Avbokade min helkväll på gymmet.
Aja, ska jag nu lix lära mig plugga så behövs väl lite godis? Jajjemän, schnabbeste till kiosken. På en torsdag (vad håller jag på med?? skiiit!). 
Tar fram skrivblocket och kan inte komma på hur jag tänkte fortsätta den där meningen som gabbe ringde mitt i. Jävla skit. Inser att jag ätit upp godiset innan jag ens kommit igång med pluggandet.
Än en gång; Jävla skit.
Förvirrad. Ska man plugga med musik, ska man sitta eller ligga, kaffe, kakor, blyerts, mjukisbrallor eller shorts, ska man först läsa allt och sen skriva eller ska man läsa och skriva samtidigt eller bara läsa och inte skriva alls?


Nu har jag hoppat omkring hemma i några minuter, sockerhög och chockad över mig själv. 
Ont i magen fick jag oxå.
Sammanfattningsvis så har jag suttit hemma i två timmar, ätit godis som jag inte ens tycker är speciellt gott och lyckats läsa två sidor ur juridikboken. Ska fara ut och springa istället. Det är jag iallafall bra på...

Kommentarer
Postat av: Anonym

jamän hur ofta har du pluggat då? Skulle vilja påstå att du kanske inte äger rutin direkt. kram

2011-09-09 @ 14:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0