Stålmannen känner sig rosslig i halsen.

Kommer hem från jobbet, droppar sakerna innanför dörren, byter glödlampor och ser till min förfäran att  golvet är TÄCKT AV MYROR.
Myror är top tre på min fobilista. Efter björnar före silverfiskar, fötter och kackerlackor.
Gallskriker.
Räddar sakerna från golvet.
Ringer pappa och störtbölar.
Sätter mig i soffan och vill förflytta mig till en annan planet.
Känns som det kryper i mina kläder, i håret, i skorna.
Sprayar hela golvet med hårspray.
Sätter mig ner i soffan med uppdragna fötter och hyperventilerar/lipar.


Btw så började jag grina igen och fick gåshud nyss när jag googlade svartmyra (för bildens skull). ÅÅÅHÅ ÄCKLIGA SATADJUR DÖ UT.

Tänkte skriva att nu ska ja sova men det ska ja så fan heller. Nu ska ja spraya ett varv till.

Kommentarer
Postat av: JennyLu

Stackare! Själv skriker jag rakt ut om jag ser en spindel. Rös nyss till av bara tanken på dom...

Borde inte myrproblemen vara någonting bostadsrättsföreningen ska ta tag i? Även om det kanske inte är samma som för hyresrätt borde man väl kunna kräva att inte djur/insekter ska kunna ta sig in i bostaden?!

Även om du säkert googlat fram det själv redan, så läste jag något om att kanel kan skrämma bort myror?

2011-04-05 @ 23:43:35
Postat av: Helena

Usch och fy, stackare. Hoppas du ändå kunde slappna av och sova. Försvinner de inte och bostadsrättsföreningen (antar att fler lägenheter har myr problem om du har det) inte gör något så hör av dig så kollar jag med min svärfar vart man kan vända sig. Han har koll på sådantdär. Men jag förstår din reaktion, kryp är vidriga, även om jag föredrar myror framför fästingar och maskar.

2011-04-06 @ 01:05:26
URL: http://hewi.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0