smärta: (är svaghet som lämnar kroppen)

Hej Josephine.


Varför har du en fläskläpp och ett blåmärke under ögat? Nä jag råkade tappa en stege i ansiktet.
Bulan i huvudet då? Tjaa, var och klättrade omkring bland lagerhyllorna och nockade ventilationstrumman i taket.
Såret på magen, hur kom det dit? Rakhyveln trillade ur handen när jag skulle ta fram den.
Varför är alla dina knogar så såriga och naglarna av? Oups, jag råkade snubbla över någons handväska (som var ställd på golvet). Så jag störtade i marken.
Hmm men du ser ju alldeles misshandlad ut, armen ryggen och rumpan är ju blå. Fryser du Josse? Nä, föll nerför en trappa, inga konstigheter.
Jahaa det va samtidigt som du nästan bröt ryggen? Nejnej, det var förra gången. Inga konstigheter sa ja ju.


(Och ang. våldet i hemmet så har jag tagit upp striden. Har köpt gift som var alldeles grönt. Myräcklena verkar gillart så hoppas det är lika dödligt som det ser ut. Minns pappas ord när jag och Gabbe var små och kusin Olov slog oss. "Slå tillbaks innan ni börjar gråta" och nog gråter jag tillräckligt över myrorna..)
 Här ser ni två av mina husdjur. Dom lever inte längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0