Är jag en wasted queen nu.

Borde inte fundera så mycket. Lite vårkänsla i magen så snurrar det i huvudet igen, snurrar roterar vrider och vänder utan att komma någon vart. Hjärnan kan jobba hårdare än hjärtat pumpar stundvis. Försöker koppla bort hjärnan och bara tänka med hjärtat istället. Precis som jag innan lärt mig att inte alls tänka med, att inte låta det pumpa hårt för saker som egentligen inte spelar mig någon större roll. Slå för allt vettigt. Vad man känner och vad man vill, skillnaden är enorm.
Tänker mestadels tillbaks nu ikväll. Tittar tillbaka utan att sakna men se framåt utan att längta. Jag vill vara där jag är idag.
Att vakna varje morgon brevid någon man älskar, någon som man ler åt bara tanken av. Någon som man vet har samma pirr i magen av att se just mej. Bara mej. När man inte vill vara utan honom en enda natt trots att man ändå sover bort nätterna. Det tänker jag tillbaks på.


Är det jag som är försummad ikväll, är det jag som är borta, jag som är annorlunda eller jag som är bara knäpp. Just ikväll eller varje kväll. Och det är så roligt, för jag trodde verkligen på allt. Jag såg lixom hoppet där framme, tina fram likadant som snön tinat bort. Aja fuck this. Nu ska jag gråta mig till sömns och vakna upp tillsammans med den enda människan som alltid finns där. Mej själv.

Kommentarer
Postat av: mum

You, Queen is still alive

2010-05-04 @ 11:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0