Som synd på en fin gest.

Mitt i min ensamhet är jag ju faktiskt en del av en tvåsamhet, och det är synd att den andra delen av tvåsamheten inte bryr sig ett piss om det fina jag försöker fixa. Det finns inte så mycket som jag tycker lika illa om som när man struttar omkring hemma och det fastnar smulor i sockarna. Och jag hatar då de vita skåpluckorna är kladdiga. Och jag hatar att jag inte lagat mat på en vecka men still så blir spisen kladdigare och kladdigare men den som använt den inte tar bort det.
Sjukt irriterande.
Nu har iallafall min tvåsamhet åkt utomlands två veckor och det firar jag med att dammsuga och skura hela lägenheten, städa kylen (för givetvis så förstår inte tvåsamheten att inte ett enda av de tre öppnade mjölkpaketen kommer vara drickbart om fjorton dagar).
Jag har torkat ur hela kylskåpet i samma veva, för min halva är klinisk och jag vägrar bli förgiftad av den äckliga halvan. Den är äckligare än ni anar, kladdigt och illaluktande men i ren protest har jag inte städat den. Okej att vara hemmafru om man väljer att inte jobba och dessutom är gift, men JAG är den enda av oss som har ett jobb och jag är förbaske mej inte gift och jag har i n t e  valt detta. Näää gudförbaskat.
Och skulle jag åka bort så skulle jag städa bort mina smutsiga underkläder från vardagsrummet så det blev brukbart för andra, men allt som du vill att andra ska göra för dig måste du också göra för dom. Det ligger fulla sovrummet med pojktrosor och sånna använder inte jag.


Nu funderar jag på hämnd, payback is a bitch.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Minns att jag vid ett tillfälle tejpade för sopskåpet i ren protest då jag kom hem o det luktade ruttna sopor på långa vägar. Så... pay back genom att sopa in smulorna på tvåans rum, släng in allt löst liggande, om mjölken surnat kanske du måste överväga om det är möjligt att ställa in den i hans garderob med motivering att den luktade illa i kylen men du trodde att han var rädd om den... kladdiga luckor är svårare. Revenge!! Hm undrar om det stavas så?

2010-08-17 @ 11:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0