beväpnad!

Jag överdriver sällan, så när jag säger att ni ska få följa mitt händelserika liv i storstan så menar jag det. Händelserikt är det bevisligen, igår befann jag mig mitt i ett väpnat rån (men jag var snabb, feg och jävligt dum, la benen på ryggen och sprang).
Scenariot?


Jag hade en liten rast, gick in på en guldaffär för att fördriva tiden. Just som ja svängde in genom dörren så ser jag två snubbar med brandsläckare och huvor komma upp i rulltrappan från garaget.
Ha-ha kul skämt, tänkte jag. Alltså alla jävla jippon håller till i Kista så man slutar aldrig förvånas.
Iallafall började jag kolla på klockorna i en monter där inne och ser i ögonvrån hur det sprutar brandpulver utanför. Den ena stannar just vid dörren med sprutan, den andra rusar mot kassan med handen innanför jackan och skriker "DETTA ÄR ETT RÅN" och i samma ögonblick så kutar jag (jävlar järnet) därifrån. Korsar brevid den ena och springer ända tills ja kommer till Esprit. Håller på dö. Tydligen så han jag sprang förbi stod och svängde med en slägga och den andra hade en pistol han viftade med.
Kändes helt okej att jobba till stängning sen, jag och sanne på varsitt plan. Två små stackars tjugoåringa flickor.. Vi hade våra bråklarm nära hjärtat. Sista halvtimmen tillbringade en av vakterna med oss. 
 
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/vapnat-ranforsok-i-kista_5150465.svd?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

En är alltså fast. Släggankillen. Och hans kommentar när dom tagit honom? " Vafaaan skjöt han inte för, negern hade ju pistolen. Förbannade gambian".


Jag hade nog tur, hann faktiskt inte tänka så mkt utan reagerade mest på reflex.
Inatt har jag inte sovit så gott, har en sjudundrans huvudvärk idag. Inte för att jag ältat, mer därför man blir lite skärrad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0