Jag ska bli kock hohoho.

Idag skulle jag sluta jobba 4, tänkte åka hem och äta direkt sen träna så hade ingen matlåda med mig på jobbet. Jobbade över.  Behövde handla. Mataffären är två våningar och allt jag behöver finns ALLTID på den andra våningen så det tar bajslång tid. Köpte blandannat en fläskkotlett. Eller ja vet egentligen inte vad det heter, ringde till mamma och frågade hur man tillagar det. Kött och potatis kan inte bli misslyckat lixom? Har haft sjuka cravings efter potatis hela dagen ("det är ju som att va sugen på vatten!"-anton).
Potatisarna ville koka i evigheter och när jag stekte köttet så sätter brandvarnaren igång. Eftersom mamma sagt att köttet absolut inte får stekas längre än två minuter på varje sida (då blir det segt) får jag panik. Köttsida ett är inne på 1.25 minuter. Jag hämtar en barstol och tar ner den förbaskade pipgrejen från taket. 1.45. Batteriet vägrar lossna och jag hittar ingen off-knapp, det piper infernaliskt högt! Blir näst intill tokig, stänger in brandvarnaren i sopskåpet. Nu vet jag iallafall att den funkar.
Maten blev klar tillslut, trots allt. Jag gav nästan upp hoppet. Potatis, stekt kött (med en massa grillkrydda), ärtor, husmans. GOTT! 
Nu sitter jag mätt med en kopp josses-superchoklad och myser.
Sayonara!


Kommentarer
Postat av: Oscar

Hahaha nej du ska inte bli kock!..

2010-04-15 @ 13:09:29
Postat av: Therese-Smyckestävling pågår!!!

Hej!

Har igång en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri berlock i ett armband.

Så klicka in och var med du också!

Inte sugen på att tävla?

Berlockerna finns även att köpa som armband, halsband, mobilsmycke, örhängen och enskilda på http://charmsforyou.blogg.se



Ha en bra dag!



2010-04-15 @ 13:26:26
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0