Underbara vakthelg.

Igår packade jag, Sandra, Ida och Rebecka ihop oss i pappas bil kl 07.00 för att styra mot haparanda, ikea, skopunkten, alko, luleå, mcdonalds och en massa shopping. Just när vi passerat Byske pep det till i bilen och en lampa började lysa, Öldrücken. Oljetryck för er som inte kan tyska. Minns pappas ord:
"Förra helgen lyste en oljelampa men de är inte slut olja och den har inte lyst sen dess så det borde gå bra"
Stannade i närmsta pficka, ringde pappa. Där tog vår tripp slut. Pappa kördeoch hämtade oss med den andra bilen och en bärgare fick ta audin till service.
Vi tog vårt förnuft till fånga och vägrade stanna hemma när vi nu stigit upp så in i helvete tidigt, men med lite realistiskt tänkande så insåg vi även att det skulle bli stressigt att hinna med allt. Nya planer smeds, lottade mellan umeå och luleå, och luleå vann. Lånade mammas supersaab, racade till luleå.
Sen gick allt som planerat, vi blåste pengar, skrattade och somliga fick ändå sin dagliga dos alkohol, trots att alko var bortspolat.
Så dagen blev lyckad. Åååh vad skönt med lön!

Har även hunnit med att gå på stan idag, men hemma i skellefteå. Köpte en present till markarkus. Och ett fjortisband till mej själv (förlåt). Men med tanke på att jag införskaffade ett par Uggs igår så måste man ju som gå hela vägen, fjortisstigen. Hohoh. Sanningen, uggsen är sköna, enkla att dra på när man ska till gymmet, och fjortisbandet var billigare än ett diadem. Behöver någonting mot håret när jag tränar.

Känner mig betydligt bättre till mods idag, nu ska jag baka morotskaka. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0