look after the cleans?

Normalt sett brukar det bara flyta på när jag skriver, det är därför jag skriver. Men idag kändes de tungt, vet inte hur jag ska börja.
Norsjö, vi kanske börjar så. Fyra brudar och en Jocke gav sig dit i måndags, två timmar försenade men ändå i tid för att inte missa ljuset. I tid och otid. Vägen till målen ska inte vara enkel, det har ingen sagt och det känns som att det ligger lite i det även här. Mördarbacke. Upp och ner, ner och upp, och så fortsatte det. Har som intalat mig att allt jag ätit och druckit under dessa dagar faktiskt är välförtjänta efter Mördarbacken.
Kladdkakorna var helt okej, inte super men heller inte misslyckade. Maten var suverän. Sovvåningen kokade. Branten förblir brant. Snön förblir vit. Typ.
Vissa gjorde lite, endel hjälpte till en mängd och somliga gjorde allt. 
Början på det nya året hade verkligen alla förutsättningar att bli perfekt, stuga, badtunna, bastu, bra folk. Men ibland blir inte saker exakt som man tänkt sig, prylar kan införskaffa lite tjall i systemet. Det smittade iallafall, en invasion med systemproblem. Grejen, jag knäpper med mina fingrar, blinkar till lite snabbare, räknar till tre. Sen är allt som vanligt, jag är jag och dissar problemet, liksom sväljer skiten och låtsas inte att det existerar. Skål. Fort var det gjort.

      


Tvåtusenåtta har varit ett jävulskt bra år, jag har rest massor, träffat en hel del nya människor, fyllt arton, tagit körkort, festat för ofta, slutat snusa typ tre gånger varje månad och fått umgås med folk jag älskar.
Allting har en baksida och såklart har året haft sina mindre ljusa stunder, jag har kommit till insikt att livet blir dyrare och dyrare för varje år, nu syftar jag givetvis på bensin. Jag har förlorat kontakten med människor jag önskar skulle vara kvar, och jag har inte hållit år tvåtusensjus nyårslöften. Ett stort fett minus får även jag, för fortfarande har jag ingen aning vad jag vill få ut av framtiden.  

De man tillbringar tolvslaget med kommer man att dela årets händelser med, det hoppas jag är fel. För ni mina vänner, vill jag inte bara dela tvåtusennio med, med er vill jag ägna dom kommande femtio åren.
Malin och Lisa, ni är mina änglar;*


Kommentarer
Postat av: WP

Jag kunde varit ett bättre examplar.

Förlåt Josse.

2009-01-03 @ 14:05:44
Postat av: Anonym

exemplar*

2009-01-03 @ 14:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0