Under pistolhot i en vit tillvaro

När jag är på jobbet är jag sjukt bra på städa, det tror inte morsan. Hon tycker att jag är värdelös. Igår städade jag mitt rum, med en pistolmynning mot huvudet.
"Men josse, folk med astma skulle dö om dom låg under din säng"
Världens sämsta anledning, vad skulle någon med astma göra under min säng? Förmodligen ligga och trycka för att våldta mig när jag somnat och då kan dom lika gärna stryka med. Gabbe vet vad som finns där. Jag tycker det låter liiite creapy att ha någon under sängen. Hädanefter ska jag inte dammsuga där ngt mer. Så om någon med astma planerar att komma hem till mig och mina dammtussar under sängen kan ni förvarna, eller ta ett allergipiller. Och mamma får komma på ett bättre argument tills nästa gång det är städtajm. Annars blir det inget av.


Och December, lite klychigt att det snöade första dagen men jag klagar inte. Det blir så fantastiskt mycket mysigare när det är vitt än grått. Jag har ingen julkalender, ingen chokladkalender och ha inte börjat se tvkalendern. Men Greveholm är lix bäst sådeså. Och den med julhunden.
Ha inte köpt några julklappar men skrivit en önskelista. Har ingen julstämmning, men antar att det blir så när man inte ska fira jul. På julafton kommer jag ligga på stranden i Mauritius och fundera på tomten och Norsjö. Jag älskar Norsjöjularna, dom är som dom alltid varit och helt fantastiska. Måste fixa en röd bikini så jag iallafall får lite tomtestämmning på Mauritssisiis.
Auf wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Jen

Hej du!



JL tröjan är i jättebra skick, det är absolut inget fel på den. Jag säljer den för att den inte riktigt passar mig.



Kram Jennifer

2009-12-03 @ 23:09:11
URL: http://nozlihn.blogg.se/
Postat av: mamsen

hmmmm vad säger man??? Har faktiskt provat alla jordens hot tom att Josse inte kommer att få ärva guldklänningen så då måste man ta till hårdhandskarna... Å faktiskt så är Josse inte särskilt medgörlig när det gäller att ta bort skiten efter sig. Som tur är vet jag hennes kapasitet o tror tillvaron i city kommer att bli behaglig framöver. Jag ske berätta en liten hemlis... Josse har fortfarande inte ....nejnejnej jag kan inte blotta dej gumman, kram o sov gott. Har du städat hos er idag med?

2009-12-13 @ 22:08:50
Postat av: Anonym

hmmmm vad säger man??? Har faktiskt provat alla jordens hot tom att Josse inte kommer att få ärva guldklänningen så då måste man ta till hårdhandskarna... Å faktiskt så är Josse inte särskilt medgörlig när det gäller att ta bort skiten efter sig. Som tur är vet jag hennes kapasitet o tror tillvaron i city kommer att bli behaglig framöver. Jag ske berätta en liten hemlis... Josse har fortfarande inte ....nejnejnej jag kan inte blotta dej gumman, kram o sov gott. Har du städat hos er idag med?

2009-12-13 @ 22:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0