nattskiftes

Helgen! Fredan till att börja med var oplanerad så länge som till torsdagkväll då elin övertalade mej att följa med på fest. Behövdes massa tjat, ja är alltid så opeppad ju;D Aja, fredag gå vi skola till kl4, borde inte det vara olagligt? Finns vettigare saker att göra än att sitta där. Skyndade hem efter, duschade och gjorde mej lagomt fin på rekordfart. Bättre blir de inte, blev det som avgjorde. Åkte in till stan, dejtade elin, började dricka. Okej, det vi startade var extremt, vi shottade 70%sprit som jag anar var lite boven bakom hela tragedin med fredagen. Vi drog vidare till sjungande där jag kncäkte min tvåliters-öl, och det var snälla människor vi var hos, då dom upptäckte att jag hade slut stod det bailys, drinkar, öl och vin i en cirkel runtom mej. Hann inte riktigt med själv, nivån i mina glas sjönk aldrig (misstänker att någon fyllde på hela tiden). Vad som hände sen förvånas jag inte över, medans alla hängde i köket hängde jag på toan. Resten av kvällen är en soppa, tills jag tillslut fick sova i min egen säng och det var SKÖNT! Behöver jag säga att jobbet var tungt på lördagen, men jag fixade det, som alltid.

"Heej hur är de, visst blir de så du kommer ikv? Fixar du dricka så fixar vi sprit". Okej, jag är på :D Skiftes, det är ett rent helvete, och eftersom mitt lokaljävlasinne är plusminus noll så hittade jag inte ens dit jag skulle i nyktert tillstånd, kan kanske räknas ut hur det gick sen? Jag hade issas nyckel, provade i typ varenda dörr som hade samma riktning som hennes. Lönlöst, blev lyckligast då jag mötte ett par som var ute och gick. Dom visste inte heller, så fortsatte min vandring ensam, i mörkret någonstans djupt inne på skiftesghettot. jag fann en taxi, chaffisen vart orolig för att små flickor som jag ska inte gå ensam på ett sånt ställe, särskilt inte lördagkvällar. Så han gav mej skjuts hem, helt gratis!=)
Felicia kom, hon mådde lika bra som jag gjorde på fredagen. Vi tror båda att någon pillat ner någonting dumt i hennes glas, så tjaa, vi chillade på toan tills klockan dragit över femsträcket. Behöver jag säga att jobbet var tungt idag?


Helgen var kul, har träffat massa nytt roligt folk, folk som jag inte träffat på länge och sånna jag träffar ofta. En salig blandning av salt och sött. Tänkte lägga upp massa passande bilder från helgen, men datorn vill inte låta mej göra de. SÅ jag gör de imorrn istället. Nu ska jag sova, det behövs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0