Borta bra men hemma ännu mera bra

Jag gillar att vara hemma,  det är så lungt i norsjö. Har bara tagit det lugnt hela helgen (om man bortser från fredagkvällen på station, men det gills inte). Blev dessvärre ingen jakt för min del, hade tänkt stiga upp tidigt som tusan på söndagsmorgon för att åka ut i skogen och jaga fågel, men tröttheten tog över så söndagen slutade med sovmorgon. Synd att jag satt på körskolan hela förra måndagen, annars hade jag skippat den här skoldagen bara för att jaga älg, pappa sköt en idag!! Nu låter jag som värsta storjägarn, men så är det inte, jag har inte ens licens för att jaga småvilt. Följer med mest för att det är mysigt att vara i skogen (OBS i pappas eller ngn annan bössbärandes sällskap), det är så tyst och luktar... skog? Man liksom bäddar ner sig med massa jackor och filtar framför en brasa och lyssnar på just ingenting annat än walkietalkien som brusar till ibland. Oftast är det dock pappa och gabban som sover, jag är alldeles för rädd för att kunna slappna av helt. Björnar är min absolut största fobi, jag är helt galet rädd för dom. Det blev inte direkt bättre sen vi såg en livs levande i skogen heller. Vi satt i bilen kanske jag borde tillägga, annars hade jag dött på fläcken! Angående min jägarexamen så ska jag ta tag i den efter körkortet, då blir farfar stolt över mej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0