Andas, andas, andas

Lyser med min frånvaro, jag har gjort allt annat än att blogga, allt annat än att göra saker som jag ska göra. Så vad har jag gjort då?
Jag har varit i umeå, mitt och kajsas mission blev lite av mission impossible, men vi löste det väl hemma. Riktigt snyggt också faktiskt, men det är inte jag som avgör ifall det lyckas, inte Kajsa heller.

Jag har varit i norsjö, lärt mig byta tändstift på bilen. Lät ungefär såhär:
- Josse nu ska vi gå ut så du får fixa nya tändstift

- JAG??:O

Väl ute visade jag mina kunskaper genom att inte ens veta hur man öppnar huven. Farfar visar och frågar om jag vet vart dom sitter. Pekar på en burk med prickar, men det visar sig vara batteriet. Chansar igen, denna gång på förgasaren (tydligen) Han visar, vågar väl inte chansa så jag lyckas koppla bort avgassystemet eller någonting. Gick bra tillslut, när jag skruvade åt rätt håll, då jag inte tappade dom gamla tändstiften ngnstans låångt ner bland alla varma smutsiga grejer. Klart! Mina händer har aldrig varit så svarta. Farfar kliade sig på huvudet, fundersamt och undrade vad vi egentligen lär oss på körskolan. Tydligen ingenting om motorer i alla fall. Bytte även däck, det gick smärtfritt och enkelt. 


Jag har lärt mig fickparkera mellan containrar och träpallar också, utan varken bucklor på bilen eller på någonting annat så jag var väl rätt bra? Kanske inte.
Farfar är en stjärna utan dess like iallafall:)

Jag har städat hela kvällen i hopp om att få ordning på stället lagomt till imorrn för det är här det firas, kul va??? Grymt kommer de att bli! Jag har dagen till ära gjort turkiskpepparshots, trots att jag inte gillar lakrits så mkt. Och nu bakar jag, förstår egentligen inte varför, för jag misslyckas jääämt. Aja, den som lever får se, och smaka.

Hade lovat lite bilder från förra helgen, så, here you go!          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0