Det ÄR komplicerat

Stressen då mobilen ringde första gången var galen, men klockan var bara 7 och någon sökte gunilla. Sen ringde den igen, åfunne, just då jag skulle stiga upp. Tur för mej som glömt ställa klockan! Jag gjorde mig klar, dagen kändes åt helvete sen typ en kvart innan jag skulle fara kom jag på att jag var tvungen ha med mig lådan till datamusen till norsjö ifall jag ska kunna reklamera den. Mamma hade tydligen lagt den i garaget så jag tog nycklarna och sprang. Fan, saaben var parkerad typ en decci från dörren. Va gör man? Springer tillbaks till huset efter bilnycklarna och tillbaks för att backa. Kuungen på backa alltså, vilken pärla bilen är;) Fick iallafall bort den, men dörr(jäveln) ville fortfarande inte gå upp, låset gick inte attt rubba. Så jag tänkte ge upp, faktiskt. . Körde fram bilen till porten igen, stannade, la in friläge och drog upp handbromsen. Men nyckeln satt fast i låset!:O:O Hur mkt jag än drog och jekade satt den bergis. Hahah hjag gatt be mina grannar om hjälp, sen lät dom mej gå genom deras garage oxå. Snällt, men vad gör mna inte för en datamus?
Nuså, allt bra igen tänkte jag. Men nej, hittade inga pengar i min börs till bussen. Lyckades skrapa ihop femton kronor i endast enkronor och femtioöringar. Busschaffisen såg sådär lagomt nöjd ut när jag slängde fram dom.

Väl på stan chillade jag lagomt på sportaffärer. När jag stog och testade bikinisar i högsta hugg hör jag ngn säga "Heeeejjj" Och tittar ner på en liten skitunge som krypit under dörren och ligger och tittar på mig. Jag hoppade på henne, bara så alla vet.
Insåg att jag tappat ett örhänge så gick för att köpa nya. Sååå då jag drar fram kortet för att betala och hon frågar om leg inser jag till min fasa att det är totalborta. Inte en skymt av de i börsen eller väskan. Fattar inte hur man kan vara så kopiöst klantig, igår då jag skulle betala hade jag legget men borta kortet.
Hookar med farfar som klagar på deras kd (korsdrag), han vill ha ac i bilen ist. Då jag blir rik ska jag ge han det:]
Resten av dagen blev faktiskt bra, har kört bil, vandrat i skogen, plockat jordgubbar och snottren, sett gabban förlora fotboll med 7-1 samtidigt som myggen åt upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0